Vývoj systému, který je dnes používán skoro na všech nově vyráběných automobilech byl zahájen v laboratořích Mercedesu v roce 1967. Tato novinka se však dostala do prodeje až po 13 letech po tom, co řidiči v testovacích vozech najezdili sedm milionů kilometrů a provedli přes 250 crashtestů.

Airbagy jsou společně s bezpečnostními pásy nejúčinější bezpečností částí automobilu. Airbagy fungují díky tomu, že jsou v jednotlivých částech automobilu umístěny senzory, které vyhodnocují situaci a nutnost spouštění tohoto prvku. V současnosti jsou používány také tzv. inteligentní airbagy, které naplní objem vzduchu ve vaku podle toho jak silný byl naráz. Moderní automobily mohou mít nejen čelní, ale také boční, hlavové nebo okenní airbagy.

Airbagy bývají mnohdy hodně přeceňovány. Řeknete si na co pásy, když máte airbagy, jenomže bez zapnutého pásu mohou airbagy zabíjet. Jak důležité jsou airbagy s bezpečnostnímy pásy říkají tato čísla. Od roku 1987 zachránily airbagy v Americe přes 14 200 lidských životů a zabránily 2500 těžkým zraněním, německé statistiky hovoří o 2500 zachráněných lidských životech od roku 1990.
Stručná historie airbagů:1967 Byl záhajen vývoj v laboratořích Mercedes.
1971 Inženýři Mercedesu zažádali o patent na systém airbagu.
1974 Vedení Mercedesu schvaluje sériovou produkci airbagů.
1980 Mercedes-Benz třídy S se stává prvním produkčním automobilem vybaveným airbagem.
1984 Airbag je nabízen jako příplatková položka u ostatních vozů MB.
1985 Mercedes nabízí airbag řidiče jako součást standardní výbavy v USA.
1987 Na autoshow ve Frankfurtu Mercedes-Benz představuje první airbag spolujezdce.
1991 Airbag řidiče se stává součásti standardní výbavy třídy S, SL a E500. Mercedes nabízí airbag spolujezdce v základní výbavě v modelech s dvanáctiválcem.
1992 Airbag řidiče se stává součásti standardní výbavy všech modelů Mercedesu.
1993 Mercedes-Benz představil na autosalonu v Ženevě boční airbag.
1995 Mercedes-Benz nabízí boční airbag jako volitelnou položku výbavy pro třídu E.
1996 Mercedes představil systém automatického rozpoznání dětské sedačky a deaktivace airbagu.
1998 Mercedes-Benz představil v třídě E okenní airbagy.
2000 Adaptivní čelní airbagy se stávají standardem pro třídu C.
2001 Mercedes-Benz představil hlavové airbagy pro SL.
2005 Nová třída S je vybavena airbagy, které se podle údajů z počítače naplňují ve dvou fázích v závislosti na druhu a síle nehody.
Zdroj: auto.cz