
Zasláno: po 6. srpen 2007 18:29
Čistě prakticky
Když je sestavíme do matice 1x2 (tedy jeden spoj) a máme 256x4x255x4 možností, jak kostky umístit, což je 1044480 možností. Prakticky je jich však pouze 41784. Když pak tyto matice spojíme do matice 2x2, což je 256x4x255x4x254x4x253x4=cca 67G možností, vyjde nám reálných 4139136 (4M, s těmi osmi se omlouvám, jel jsem po paměti a špatně :/). Následně lze počítat matici 2x4, 4x4, atd., ale čísla se s postupem času stávají čím dál víc nereálná.
4M kostek 2x2 na pole 8x8 sce vypadá mnohem líp, ale je to jen ten sám problém zabalený v hezčím obalu. Buď lze použít opět bruteforce, což problém skutečně nikam neposunuje, nebo použít různé optimalizační techniky. Udělat permutaci hran a dále se ke kostkám chovat jako by to byly 1x1 s hranami o hodnotě jedné z cca 500 hodnot (všechny teoretické kombinace hran, i když k některým logicky nemůže v praxi opět dojít). Problém je ovšem v tom, že je vždy třeba kontrolovat, jestli se kostky neopakují, nebo si v tom vytvořit nějaký systém. Opět optimalizovaně lze před započetím výpočtu projít pole 4M kostek a vybrat z nich systematicky kombinaci 64 z nich, kde se žádná z "1x1" neopakuje. proti původnímu systému vlastně bleskově proletět tyto kombinace a vyhledat další kombinaci těch 64 kostek z 4M.
Nicméně pořád jsme na hrůzných číslech, i když se těmito technikami dá zbavit pár řádů. Nepadlo mě ještě pár dalších způsobů řešení, ale musím si ověřit v praxi některé zákonitosti.
//necitovat příspěvek nad svým, díky, jenda.69