Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Vice informací
Hlavní stránka Přidej se FAQ Mužstvo Hledat Nastavení Skupiny Zprávy SZ Přihlásit se

Eternity II - puzzle za litr o 2mega

Jdi na stránku První  Předchozí  1, 2, 3 ... 9, 10, 11, 12  Další  Poslední [vše]
Odpovědět
Obsah fóra VySemNesmíte » Ostatní záliby
Fireman (0)
Anonymní




0,- VK

JJ to jsem psal

Zasláno: po 6. srpen 2007 08:19
Jo to jsem psal, ale myslim si ze spravne reseni s kostickou jinde nez ma byt (ta z napovedy) existovat nebude.

Jinak rekord je 223 bez napoved... nevim jestli se ty napovedy vyplati, tak me zajima treba kde se ty kosticky nalezaji jen pro zajimavost, abych tak nejak odhadl jestli znat kosticku pro danou pozici mi pomuze nebo ne.

Xenos (0)
Anonymní




0,- VK
Zasláno: po 6. srpen 2007 10:51
223 kostiček při rychlosti 150 kostiček za sekundu ? Tak tomu říkám stěstí. A právě v tom to pole mě je. Pokud budu mít štěstí a kostičky si na začátku promíchám tak, že při umísťování budu dělat málo chyb a nebudu se mustet tolikrát vracet, můžu být na jednom PC mnohem rychlejší než nějaký superpočítač s desítkami tisíc procesorů. Ale pravděpodobnost takovéhoto štěstí je naprosto minimální.

To Fireman: Umístění nápověd říkat nebudu protože by to mohlo být proti pravidlům soutěže, ale to umístění mě dost překvapilo a dělá to dojem, že minimálně ruční sestavení by to mělo usnadnit.

Fireman (0)
Anonymní




0,- VK

To Xenos:

Zasláno: po 6. srpen 2007 14:12
No proti pravidlum je rikat jak ktera kosticka vypada, protoze jinak sam tvurce hry se nechal slyset ze ceka ze si uzivatele na internetu budou pomahat. Navic neznam ani cislo tech kosticek ani jejich orientaci, takze me to je stejne k nicemu, chtel sem jen znat treba souradnici C6 nebo tak neco... Jen pro predstavu jestli to muze usnadnit.

Jinak k te rychlosti. Uz sem rikal jednou ze to je 150 kosticek ktere tam uz primo pasuji. Imho je to postavene tak aby to utok hrubou silou co mozna nejvic komplikovalo. Asi tam bude potreba kalkulovat nejak s parama.
Priklad: Kosticka 224 bude mit k hornimu rohu treba 26 dalsich kombinaci. K levemu rohu to pak bude 30 kombinaci. Ovsem pouze kosticka cislo 114 nahore bude propojitelna s kostickou vlevo a to pouze s konkretni jinou kostickou. Asi to neni dost srozumitelne, ale proste snazim se rict, ze kosticka cislo 224 ma nahore 26 kombinaci vlevo 30 kombinaci, ovsem pouze jedina kosticka (dokrize od 224) dokaze tyhle dva pary (nahore nad 224 a vlevo od 224) propojit, a to jeste jen presne dane pary. Samozrejme v urcitem pripade to pak pomuze, protoze vite ze to jinak neslozite, ale opak je pravdou, pokud totis nezacnete zrovna od 224 nemate sanci tuhle ctverici presne slozit, protoze je proste otocite jinak a pak se teda misto 224 pouzije neco jineho. Vysledek je pak takovy ze 224ku nebude kam umistit.

Navic to ze to nepasuje ani nezjistite, az jak se nebudete mit kam dal hnout.

P. (0)
Anonymní




0,- VK

mno

Zasláno: po 6. srpen 2007 16:43
Dvojičky jsem taky zkoušel .. možností jak propojit kostky mezi sebou je přes 40K. A do čtveřice tuším 8M. I tímto způsobem je to k ničemu, těch algoritmů, jak si výpočet usnadnit je celá řada, každý den si zkusím z nudy naprogramovat další, který se obvykle vyvine z toho předchozího, ale pořád jde logicky o naprosto šílené množství možností.

Jinak rekord mám 217 kostek za 3s výpočtu (z prázdného pole), celkový rekord 239 položených za 27 hodin. Samozřejmně počítáno do první chyby.

Anonymní (0)





0,- VK
Zasláno: po 6. srpen 2007 17:20
Jak je to s těmi 8M čtveřicemi ? Chápu to správně tak, že když budu sestavovat kostičky do 2x2 čtveřic (tj. dostanu 64 takovýchto čtveřic) tak lze získat 8M různých konfigurací 64 čtveřic, nebli jinak řečeno řešení jedné 16x16 puzzle s 22 barvami se změní na 8M řešení 8x8 puzzlí s 22*22 barvami ? Jak jsi se dopracoval k tomu číslu 8M ?

P. (0)
Anonymní




0,- VK
Zasláno: po 6. srpen 2007 18:29
Čistě prakticky Smile
Když je sestavíme do matice 1x2 (tedy jeden spoj) a máme 256x4x255x4 možností, jak kostky umístit, což je 1044480 možností. Prakticky je jich však pouze 41784. Když pak tyto matice spojíme do matice 2x2, což je 256x4x255x4x254x4x253x4=cca 67G možností, vyjde nám reálných 4139136 (4M, s těmi osmi se omlouvám, jel jsem po paměti a špatně :/). Následně lze počítat matici 2x4, 4x4, atd., ale čísla se s postupem času stávají čím dál víc nereálná.
4M kostek 2x2 na pole 8x8 sce vypadá mnohem líp, ale je to jen ten sám problém zabalený v hezčím obalu. Buď lze použít opět bruteforce, což problém skutečně nikam neposunuje, nebo použít různé optimalizační techniky. Udělat permutaci hran a dále se ke kostkám chovat jako by to byly 1x1 s hranami o hodnotě jedné z cca 500 hodnot (všechny teoretické kombinace hran, i když k některým logicky nemůže v praxi opět dojít). Problém je ovšem v tom, že je vždy třeba kontrolovat, jestli se kostky neopakují, nebo si v tom vytvořit nějaký systém. Opět optimalizovaně lze před započetím výpočtu projít pole 4M kostek a vybrat z nich systematicky kombinaci 64 z nich, kde se žádná z "1x1" neopakuje. proti původnímu systému vlastně bleskově proletět tyto kombinace a vyhledat další kombinaci těch 64 kostek z 4M.
Nicméně pořád jsme na hrůzných číslech, i když se těmito technikami dá zbavit pár řádů. Nepadlo mě ještě pár dalších způsobů řešení, ale musím si ověřit v praxi některé zákonitosti.

//necitovat příspěvek nad svým, díky, jenda.69

Xenos (0)
Anonymní




0,- VK
Zasláno: út 7. srpen 2007 00:49
Tak teď to zas nechápu já. 256x4x255x4 je přece jen možností jak sestavit tu první matici 1x2. Samozřejmě většina kombinací je nesmyslná, ale tohle je řekněme horní mez. Ale takovýchto 1x2 matic přece bude 128. Tedy počet možností jak sestavit tu druhou je 254x4x253x4 atd. Takže podle mě horní mez počtu možností jak sestavit 1x2 dvojice je 4^256 x 256! což je asi 10^661. Prakticky to samozřejmě bude o mnoho řádů míň protože spousta kombinací se bude opakovat nebo je nesmyslná, ale i tak to bude naprosto obludné číslo.

Iva (0)
Anonymní




0,- VK
Zasláno: út 7. srpen 2007 10:31
To P.: Jinak rekord mám 217 kostek za 3s výpočtu (z prázdného pole), celkový rekord 239 položených za 27 hodin. Samozřejmně počítáno do první chyby.

Tohle mi nějak nejde k sobě Think. První chyba musí nastat skoro okamžitě ne ? Tak co počítáš 27 hodin ? To nějak zkoušíš všelijaké náhodné kombinace a pořadí použití kostek a hledáš kdy se dostaneš nejdál ?

Fireman (0)
Anonymní




0,- VK

Kombinace

Zasláno: út 7. srpen 2007 11:03
Opravdu je pro 2x2 kosticky celkem 4 000 000 realnych kombinaci.
Problem to opravdu vubec nikam neposouva protoze zatim co prvni varianta (tj po jedne kosticce) je pouze ruzne umisteni kosticek tak v tomhle pripade sice ubyde poli na jednu ctvrtinu, nicmene pribyde daleko vic kostek a samozrejme pribudou i realne kombinace... napriklad misto 20ti moznych jich bude najednou 80 nebo i vic.
Je to celkem logicke... kdyz ty moznosti existovali pro jednu kosticku, tak musi existovat i pro ty 4. To znamena ze jen zkousite rovnou 4 kostky naraz a odpadaji tak pouze moznosti ktere by druhym nebo tretim tahem (polozenim druhe a nebo treti kosticky) nikam nevedly (protoze takova moznost v kostkach 4x4 nebude existovat.

Z toho duvodu by bajecne pomohly kombinace kosticek 8x8, protoze by odpadali moznosti ktere by treba 12 tahem nikam nevedly. Nicmene takoveto kombinace neni realne nikam vygenerovat.... hadam ze takovej textak by dosahoval tak kolem 50TB

P. (0)
Anonymní




0,- VK
Zasláno: út 7. srpen 2007 11:07
256x4x255x4 je možností jak sestavit dvě kostky k sobě. Pokud eliminujeme nemožné kombinace a kombinace postrádající smysl, tak (ještě po další optimalizaci oproti minulému číslu) klesne počet možností na 41594. Samozřejmně jednotlivé kostky se v těchto kombinacích opakují, takže je třeba vždy najít 128 slepenců, které obsahují vždy každou z 256 kostek jen jedinkrát. Počet takových sestav je z těch 40K možností enormní, pak by se řešení omezilo vždy na vyřešení puzle 8x16 pole. Dá se pokračovat stále dál, ale ty čísla se tím nevylepší, spíš se jen zesložiťuje algoritmus a zvyšuje režie výpočtu. Nicméně včerejším cca osmihodinovým testováním určitých zákonitostí se mi podařilo upravit stávající algoritmus tak, že v první sekundě vyřadil všechny možnosti, které jsem bruteforce technikou testoval týden a tato výhoda se bude projevovat i dále v pozdějších fázích výpočtu. Stávající rychlost je 3M vyřazených otestovaných možností za sekundu, nicméně stále platí, že s bruteforce technikou vyřešení v tomto tisíciletí nehrozí.

Odpovědět
Obsah fóra VySemNesmíte » Ostatní záliby
Strana 10 z 12




Powered by phpBB © 2001, 2002 phpBB Group
Czech translation by Azu; Revised by drake127

www.elektrocigler.cz | Tisk v Brně | Barel Rock | Bejci.cz | Dětská lékárna