
Zasláno: st 5. leden 2011 23:51
Livart: u nás podle českého práva bys měl nosit zboží pouze k prodejci a ten ho následně odeslat k posouzení přímo k výrobci. Ale většina výrobců ti umožňuje reklamovat přímo u nich (asi jim obchodník odesílá sériové číslo s datem prodeje).
Einex: zkus pogooglit občanský zákoník a zákona na ochranu spotřebitele (většina na tebe bude nechápavě koukat jen, když je zmíníš...a když k tomu zmíníš i třeba vymyšlený paragraf, budou mít respekt

)
NoviS: právo rozlišuje záruční list a doklad o koupi! Jestli Datart říká, že u nich je účtenka záručním listem, tak je to minimálně obcházení zákoníku. A záruční list by ti měli VŽDY vyplnit. Jinak si ho můžeš vyplnit sám (např. datum, natisknout razítko a udělat jednu muří nohu)...
Já bych zkusil postup, že bych nejdřív zašel na informace a zeptal se jich jestli si zaznamenávají sériová čísla prodaných výrobků s datem. A potom je požádat, aby ti vytiskli novou účtenku, protože ti např. vybledla (to se děje dost často)... Jestli nebudou ochotní, tak na ně tas paragrafy a jejich nevyplněný záručák a čeho se dopouštějí... (dobré je zmínit ČOI, že jí na tento stav upozorníš apod.)