Zasláno: pá 24. březen 2006 18:39
protizako je to proto,ze si toho jen tak nevsimnes,ale mozek to vezme
to se tyka i tohoto druhu .... je to proste neeticke
citace: Podprahová reklama
Podprahová reklama, je založena na nevědomém vnímání symbolů a sdělení propašovaných například do jinak nevinných obrázků. Oblíbené jsou falické symboly a slovo sex, které má zvednout prodejnost výrobku.
Jedná se o reklamu, která působí na podvědomé struktury psychiky pomocí neverbální komunikace nebo pomocí okrajových spekter smyslového vnímání. Často se uvádí příklad reklamy vyzkoušené kdysi v počátcích kinematografie. Lidské oko vnímá proud 25 obrázků za sekundu jako plynulý pohyb, ačkoliv jeden obrázek za 1/25 sekundy vlastně neregistruje. Ukázalo se však, že podvědomí je schopno i tento krátký podnět zaznamenat. Do filmového pásu se vložilo několik políček s nápisem Mám žízeň. Při promítání filmu nikdo nezaregistroval nápis, ale zato prokazatelně stoupla spotřeba nápojů a zmrzliny.
Podobně fungují i billboardy umístěné podél silnic. Řidič registruje dopravní značky do značné míry podvědomě a velmi rychle je odstraňuje z paměti. Přesto však na ně navyklými postupy reaguje. Podobně vnímá i reklamní tabule rychle se míhající podél cesty, ačkoliv se domnívá, že jim nevěnuje pozornost.