
Zasláno: st 3. červen 2009 11:02
Zdání klame. Celková konstrukční vrstava asfaltové směsi může bát i jen 10cm silná, záleží na vozovce jak je zatížená dopravou, ale běžně je tak okolo 30-50cm. Pod tím může, ale nemusí bát vrsva z kameniva, ale to je fakt různý. Záleží jaká to byla silnice. Mohla to být okreska a pak je vše OK

Zasláno: čt 18. červen 2009 20:04
Jak jsem jinde napsal zkratky asfaltových směsí, tak se postupně pokusím vysvětlovat co co znamená.
Tak třeba to staré značení ABJ znamenalo Asfaltový Beton Jemný. Trošku zavádějící název a není nutno pitvat. Nyní se to jmenuje ACO8 Což znamená Asfaltový C=koberec Obrusný a č. 8 upřesňuje max. velikost kamene. Jsou to prosím Evropské zkratky, takže podle toho kdekoliv poznám co tam je. Staré označení bylo jen podle ČSN
V postatě jsou 3 druhy směsí, které se dále dělí a ty se zase dělí, takže nic jednoduchého
Úplně první je ..P = používá se jako podklad. Velice hrubá a pórovitá směs. Působí jako drenáž a je to vrstva která by měla vydržet hodně dlouho.
..L = Ložní vrstva Středně hrubá a dost pevná vrstva U některých méně zatížených silnic také jako poslední vrstva
..O = Obrusná vrstva. Po té se jezdí. Jemná vrstva někdy i docela tenká. Plánovaná životnost 5-10let a pak vyměnit, ale pouze jen tahle. Stačí obrousit a položit novou, a to je právě ten problém. Kde se to tak dělá? Pokud dojde k poškození dalších vrstev, je to na generálku. Proto se někdy záplatují malé díry, protože udělají rychle velké. A pokud se voda dostane až do náspu, tak je fakt průser.
Jen žádnou paniku!!!!
Humor nesmíme ztratit ani na šibenici
Jezdím se svým Beatmobilem za: Již je ve šrotu

((