
Zasláno: pá 1. říjen 2010 20:29
Na trase A a na trase C se používají zabezpečovače jiné než na B. ( Více a odborněji na:
http://prazskejkrtek.cz/zajimavosti/zabezpecovaci-zarizeni-v-prazskem-metru/ Takže dalo by se zjednodušeně říci, že strojvedoucí jen vlak rozjede a pak vlak dojede do další stanice a zastaví sám, proto stojí vždy na stejném místě. Strojvedoucí zasahuje v případě jakýchkoliv problémů. Vážně by se mohlo zdát, že je to celkem nudná a jednoduchá práce, ale vzhledem k tomu, že můj přítel je strojvedoucí, tak mám možnost nahlédnout do toho trošku víc. Viděla jsem ho, když se připravoval na pravidelné přezkoušení a to jsem viděla jen předpisy, které se týkaly závad soupravy. Strojvedoucí pochopitelně musí být schopný jet i bez zabezpečovače a musí vědět o mašině a všem kolem prakticky všechno. Musí si umět poradit při všech možných problémech. Už si někdo z vás v nějakém klaustrofobickém snu představil hořící soupravu metra plnou lidí, která se zastaví v půlce tunelu? Je na strojvedoucím, jestli z toho ty lidi dokáže dostat. Prostě je toho moc, ale o mně si taky lidi myslí, že jen tak sedím a nic nedělám. Mojí práci si lidi uvědomí, až když je zle a potřebují mne. Ale zpátky ke strojvedoucím. Vynechala jsem trasu B, tam se jezdí opravdu "Na ruku" a strojvedoucí opravdu vlak řídí sám. Takže pokud jste zvyklí jezdit bez držení, jako já, tak na A a C si nabijete ústa maximálně, když strojvedoucí použije brzdu, když mu někdo hupne pod vlak, nebo vlak náhle zpomalí, když je v tunelu omezená rychlost, kvůli pracem na trati a strojvedoucí na to pozapomene a nepřibrzdí včas a zbrzdí ho až ten zabezpečovací systém. Jinak můžete stát bez držení a bez obav. Na B řídí strojvedoucí, jak už jsem řekla, takže tam se setkáte s různými druhy jízdy a zrychlování, nebo brždění, jako v autobusu. Tam bych se radši držela celou cestu a nefrajeřila. Taky se vám na trase B může stát, že to strojvedoucí blbě odhadne a začne brzdit později a zastaví až za místem zastavení. Couvání v metru neexistuje a otevřít dveře mimo prostor nástupiště taky, takže nezbývá nic jiného, než neotevřít dveře, omluvit se cestujícím a pokračovat až do další stanice - stává se to celkem často.
P.S nejsme tady s povídáním o metru tak trochu OT ???