Na tiskové konferenci v Berlíně minulý týden představil šéf Volkswagenu Bernd Pischetsrieder nečekanou zprávu. Jím vedený koncern koupil za neuvěřitelných 410 milionů EUR známou továrnu ve Zwickau včetně práv k používání tamní legendární značky.
Bernd Pischetsrieder představuje novinářský kit o novém vozu
Na tiskové konferenci Pischetsrieder informoval, že ve vývojových dílnách továrny ve Zwickau (nově nazvané VEB Bakelitischewerkelegend GmBH) již probíhá vývoj nástupce původního vozu nazvaného New Trabi.
Našim redaktorům se však podařilo zjistit, že skica na novinářském kitu nepochází z pera vývojářů Volkswagenu, ale jedná se o vůz, který již v roce 1987 ve formě prototypu vyrobili východoněmečtí soudruzi a který má nyní k dispozici Volkswagen. Má snad být nový vůz tomuto prototypu podobný?
Špionážní fotografie východoněmeckého prototypu nástupce Trabantu 601
Z odpovědí zástupců koncernu na palbu novinářských otázek (redaktoři VSN byli na místě samozřejmě také) vyplynuly některé zajímavé informace:
Nelze předpokládat, že New Trabi bude kráčet ve stopách svého předchůdce, jako lidového vozu. Vedení chce spíše zopakovat úspěch nového brouka. Očekávejme, že za retro model opět zájemci slušně zaplatí. S původním modelem však New Trabi bude mít společné jen zásadní vzhledové rysy. Půjde o zcela nový vůz postavený na podlahové plošině Golfu V. Stejně jako u Trabantu 601 se nepočítá s čtyřdveřovou variantou. Zda přijde New Trabi Variant (kombi) záleží na ohlasu základního modelu.
Výbava nového vozu by měla zahrnovat volitelně všechny myslitelné vymoženosti dnešní doby. ABS, ASR, EDS či 4 airbagy budou bezpečnostním standardem u všech variant výbavy. Elektrická výbava, dvouzónová automatická klimatizace, bixenonové světlomety, dvě varianty satelitní navigace a mnoho dalšího. To je jen několik položek s připravované doplňkové výbavy.
Ohledně materiálu použitého na karoserii na dlouhé a neodbytné naléhání novinářů (především redaktorů VSN) sdělil šéf jen, že karoserie v rámci tradice značky nebude plechová, ale nebude již pochopitelně ani z tehdejšího Duroplastu.
Pokud jde o motorizaci nového vozu, nebyl bohužel šéf Volkswagenu sdílný vůbec. Můžeme se tak jen dohadovat, zda můžeme očekávat osazení moderních koncernových pohonných jednotek TDI, FSI či známého dvacetiventilu od Audi. Můžeme se těšit na New Trabi RS či New Trabi GTI?
Další informace o připravovaném vozu se pokusíme zjistit co nejdříve a opět vás informovat.
POZOR NOVÉ!!! Sestavte si vlastního New Trabiho v konfigurátoru výbav podle svých představ a finančních možností.